22-04-2018 - Tosa Cap de Siscaró (AD)
25-04-2018 - Volta als Puigmals
24-04-2018

La calor d'aquests darrers dies ha fos molta neu però al Pirineu oriental encara n'hi ha molta quantitat. Ahir dimarts vaig fer una escapada de tarda per anar a la Molina, tancada des de fa dies, i fer la Tosa d'Alp per Coll de Pal i els Rasos de Comabella. No vaig trobar rastre de vida humana en tota l’estona.
A la part baixa de l'estació el desgel és ben palès i començo amb els esquís a l'esquena per la pista verda que porta a Coll de Pal. Després d'un quilòmetre em poso els esquís als peus ja que ja hi ha continuïtat suficient.
Arribo a Coll de Pal i creuo la carretera, sense neu. Hi ha una traça que flanquejant a la dreta puja directament cap a la Collada de Comabella esquivant el contrafort però per l'hora del dia, la forta calor i el fet d'anar sol, decideixo per prudència pujar directament al Cap del Serrat Gran amb curtes llaçades per una zona entre grups de pedres que em dona més seguretat.
Un cop a la carena, arribo al primer cim, el Cap del Serrat Gran. Tot seguit faig una curta baixada d’uns cinquanta metres de desnivell sense treure pells. A continuació, pujada al Puig de Comabella i darrer tram llarg i feixuc però molt suau fins a la Tosa d’Alp, vèrtex geodèsic.
Trec pells i baixo cap a dues estacions per les pistes de la Masella encara tractades per les màquines ja que l’estació està oberta fins a l’u de maig als matins. Des de dues estacions em desvio cap a la Molina on l’estació ja fa més de dues setmanes que està tancada. Malgrat això, encara hi ha prou neu a les pistes i amb continuïtat per esquiar.
Baixant la pista olímpica observo una espectacular tempesta amb activitat elèctrica a la zona de la Collada de Tosses que sembla acostar-se.
Quan arribo a la part Baixa de l’estació, just a l’encreuament de la pista que Baixa de Coll de Pal, decideixo tornar a posar pells i pujar en direcció a Torrent Negre fins a la zona de la Comella i descendir per la mítica pista Estadi i tancar la ruta.
En resum, en aquesta zona queda molta neu a partir de 2000 metres. L’accés des de les estacions d’esquí a mesura que passen les hores i els dies cada cop serà més complicat.
Una opció per fer sortides és començar des de Coll de Pal accedint per carretera des de Bagà.